Alla vi som gillar Maria

torsdag 22 mars 2012

Förlåt om jag är tjatig

med mina undersökningar men nu när ni har ångan uppe så kör vi en till tycker jag.

Nu ska jag undersöka om du går din egen väg eller om du följer strömmen.

Eller om du kanske som jag helt enkelt går mot strömmen. Nya läsare kan läsa HÄR om första gången jag konstaterade att jag inte är som alla andra......

Tänk dig att du är i en affär.

Till exempel Maxi.

Du ska självscanna.

Det första du gör då är att köpa kassar.

Ur vilken hög tar du kassen?

Tar du ur den största högen eller ur den minsta högen?

På denna frågan har jag en tydlig indikering om vad svaret kommer att bli men jag frågar ändå.....

I min affär följer de flesta strömmen dvs tar slut på en hög i taget


Som jag redan sagt är jag kärringen mot strömmen för jag har faktiskt med mig egna kassar.

Men om jag inte hade haft det så hade jag tagit ur den största högen för att jämna till det lite.

Hur gör du?

 

13 kommentarer:

  1. Hade nog tagit från den första högen om jag stått närmast den men inte för att jämna till. Nu självscannar jag inga varor så...

    SvaraRadera
  2. Jag är ju en sån tjurig en som vägrar självscanning, haha. Redan där ser du ju vad jag är för en.

    Jag hade tagit påsar ur den stora högen - också för att "jämna till".

    SvaraRadera
  3. Tar aldrig från den med minst :)
    Och ska absolut ta en fika med dig men den här gången fanns det ingen tid över, men jag har sagt att jag ska uppleva Skåne så det kommer komma öppningar för en date:)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag självscannar alltid på Maxi, men jag har med egna tygkassar, så då blev det ett tredje alternativ då!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag hade tagit ur den största högen (såvidare den inte var så pass hög att det var "bökigt" att ta från den). Jag undviker dessutom gärna den översta kassen för "garantera" att ajg inte får en begagnad eller halvbegagnad kasse. Haha!

    SvaraRadera
  6. Har egna tygpåsar med mig, men skulle jag ha glömt dom så är det nog den minsta högen jag tar av. ;)

    SvaraRadera
  7. Nå'n enstaka gång kommer jag ihåg att ta med en påse hemifrån. Om ite, sliter jag bara till mig första bästa oavsett var den ligger. "Sånt" går mig fullkomligt förbi....
    KRAM!

    SvaraRadera
  8. Om minnet fungerar som det ska (inte så ofta dock) har jag med mig egna annars.. tjaa.. tar nog av den största högen.
    Du, undrade inte den där tjejen på bilden varför du står och fotar papperspåsar? :)

    SvaraRadera
  9. Jag har alltid tygkassar med mig som ligger i bilen, men av någon konstig anledning glömmer jag alltid ta med dem in i affären. Så jag tar alltid från den största högen, annars kanske den rasar när där inte är nåt stöd vid sidan om.

    SvaraRadera
  10. Jag handlar så lite så jag använder bara plastkassar. Fast om jag skulle storhandla skulle jag nog ta från den högre bunten. Självscanning pysslar jag inte med, tar bara längre tid och jag skulle aldrig komma hem. Däremot är jag nästan anal när det kommer till att lägga alla varor med streckoden åt rätt håll, vara beredd med alla kort, pantkvitton samt noga med att skicka vidare pinnen. Jag tror du skulle älska mig som kund ;-). Och så är jag alltid glad och ler mot kassör/kassörska. Jag är så präktig ;-).

    SvaraRadera
  11. Har också med egna kassar, men om jag behöver fler så tar jag ur den högsta högen..

    SvaraRadera
  12. Våra kassar ligger i fack på golven. Plastpåsar i rullar och papperskassar i fack. Jag brukar plocka ur det facket som är närmast scannern

    SvaraRadera
  13. Har oftast kassar så det räcker med mig, men om det skulle behövas tar jag självlart den ur den högsta högen...

    Ha en fin helg

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...