Alla vi som gillar Maria

onsdag 29 februari 2012

You´re damned if you do and you´re damned if you don´t

Ikväll på jobbet kom en mamma med sin lilla dotter till min kassa. Flickan är kanske fem år och ser väldigt trött ut.

Jag kan tycka att hon skulle legat i sin säng för länge sen men det har ju inte jag med att göra......

I vilket fall som helst ställde hon sig snett framför mig och så började hon sjunga på en liten egenkomponerad sång.

Jag : Vad fint du sjunger!

Flickan är tyst.

Eller det är hon inte. Hon sjunger vidare men hon säger inget.

Jag igen: Tänk om du kunde stå här hela kvällen och sjunga för mig!! Vad mycket  roligare det skulle bli att jobba då!


Flickan är fortfarande tyst.

Och nu är hon tyst. Hon skrämdes väl till tystnad av tanken på att stå i min kassa och sjunga hela kvällen. Hon borde som sagt var legat i sin säng för länge sen.

Mamman: Du kan väl svara!?


Jag ler mot flickan. Hon behöver inte svara. Jag ställde ju faktiskt ingen fråga.

När mamman packar ner varorna vänder hon sig till dottern igen och säger lite argt: Jag vill faktiskt att du svarar när någon pratar med dig!


Då är flickan inte tyst längre.

Du har faktiskt sagt att jag inte får prata med folk jag inte känner.


1-0 till dig tjejen. 1-0 till dig.

10 kommentarer:

  1. Ha ha ha, härlig tjej :-) som borde sovit...?

    SvaraRadera
  2. Ibland är mammor inte så smarta ... ;))
    (Mig själv inräknad såklart)

    SvaraRadera
  3. Hehehe! Svårt att hålla sig i ett sånt läge... ;D

    SvaraRadera
  4. Underbart!
    Go tjej... ;)

    Kram, Moj

    SvaraRadera
  5. Haha - helt klart svar på tal :-D
    God morgon

    SvaraRadera
  6. Oftast har de så väldigt rätt!

    SvaraRadera
  7. Hon hade ju helt rätt! Hon gjorde ju bara som hennes mamma hade sagt till henne!

    SvaraRadera
  8. Helt rätt av ungen! :D

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...