Alla vi som gillar Maria

lördag 14 januari 2012

....men idag skiner solen!

Igår var det Internationella Tjurskalledagen.

Det märktes tydligt - Blogger var tjurigt och lät mig inte kommentera inne hos flertalet av er.

Sambon var tjurig för att hans förstärkare har gått i paj.

Äldsta dottern var tjurig för att det är något vajsing med hennes dator.

Yngsta dottern var tjurig för att vi inte hade någon Coca Cola hemma.

Men det där var igår.

Idag - typ om 10 minuter - ska jag och sonen damma av våra cyklar för ta en tripp till affären som ligger 7 km härifrån. Där ska vi köpa Coca Cola till dottern. Vad gör man inte för sina barn och för stegräknaren?!

Sen kommer svärföräldrarna på lunch men framför allt för att spela kort hela eftermiddagen. Vi ska ha Gin rummy-maraton.

Gillar ni att spela kort?

Ha det bäst!

Kram

9 kommentarer:

  1. "Internationella tjurskalledagen..." undrar var all kommer ifrån! Jo då, hos oss har vi spelat kort och spel i mängder jämt - jättekul!

    SvaraRadera
  2. Brukar också spela gin rummy! Superkul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan fortfarande inte kommentera inne hos dig. Jag ska ta tag i awarden så fort jag hinner!

      Radera
  3. 7km?! Det är långt. Särskilt med tanke på att det är 7km hem också.Imponerande.

    SvaraRadera
  4. Så vårigt det låter med en cykeltur, fast det är klart med en vinter som denna så hade man ju knappt behövt att ställa in cykeln överhuvudtaget :)
    Funkar stegräknaren på cykel också?
    Ha en trevlig cykeltur och jag hoppas du tar hem segern i kortspelet.
    Ha en fin lördag, kram Milla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förlorade BIG TIME!! Men det var roligt ändå. Värre för sambon som förlorade ännu mer BIG TIME - han är en riktigt dålig förlorare!
      Så vi för väl se om jag har någon glädje av honom ikväll eller om han ska sitta i ett hörn och sura.....

      Radera
  5. 14 km för att köpa cola! Ja , vad gör man inte för sina barn. Jag har också haft problem med att kommentera, bra om vi kan skylla på Blogger och inte på datorn. Och så skulle jag berätta om awarden du fått på min sida, men läser här uppe att du redan fått en!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi passade på att köpa mjölk och fil oxå när vi ändå var där!!

      Och tack för awarden - jag bugar och bockar och tar tag i den samtidigt som den andra!

      Radera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...