Alla vi som gillar Maria

fredag 23 september 2011

Nästa kassa tack!

Min kassa är stängd för kvällen.

Ledtråd 1: Skylten "Nästa kassa tack" är uppe.

Ledtråd 2: Grinden är stängd.

Ledtråd 3: Lampan ovanför kassan är släckt.

Ledtråd 4: Jag står och sprutar rengöringsmedel på bandet.

Ledtråd 5: Jag undviker all ögonkontakt med alla.

Ledtråd 6: Jag har inget välkomnande leende på mina läppar.

Men för all del - gå fram och fråga om jag har öppet. Kanske jag skiter i att gå hem, öppnar kassan och tar betalt för dina varor. Kanske.....

7 kommentarer:

  1. Vad ska man säga? Försöka går ju? Eller: Alla har inte alla paddlarna i kanoten? ;)
    Ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  2. Hahaha igenkänningsfaktorn är hög!!! Har jobbat på ICA...

    SvaraRadera
  3. Hahaha, blir lika irriterad/full i skratt varje gång det händer. Vilket är ungefär varje gång man stänger kassan för kvällen...

    SvaraRadera
  4. Det där känns igen.

    "Vilken tur att jag hann" sa tanten och klämde sig in genom klädbutiksdörren just som jag skulle låsa för kvällen. Vid frågan om jag kunde hjälpa till med något blir svaret... "Nej jag vill bara titta lite".

    Det hände mer än en gång. HUR tänker sådana tanter?

    SvaraRadera
  5. Men... bara jag ;-)
    Man kan aldrig vara nog övertydlig!!

    SvaraRadera
  6. Japp, även jag har haft en period i kassan o flinar igenkännande.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...