Alla vi som gillar Maria

måndag 12 september 2011

Från barn och dårar

Jag var på fest i lördags. Med sånghäfte och allt. I sånghäftet fanns även små klurigheter som man kunde roa sig med om man fick en tråkig bordsgranne. Eller om man fick en trevlig bordsgranne men gillar små klurigheter. Som jag gör.

En av uppgifterna bestod i att para ihop olika ord så att det blev ett korrekt ordspråk. Ett av de färdiga ordspråken (för såklart blev jag färdig - först av alla till och med) lyder "Från barn och dårar får man höra sanningen".

Jag kom då helt osökt att tänka på när min minsta var hos farmor och farfar för nåt år sen. De skulle åka till affären och innan de körde vill minsta - 5 år - göra sig fin. Hon fick låna puder och läppstift av farmor. När hon är nöjd med resultatet vänder hon sig om till farmor och säger: Ta lite puder du med farmor så försvinner rynkorna!

7 kommentarer:

  1. ... nä, om man skulle ta och cykla ner på stan och köpa lite puder ;-D ;-D
    Gomorron

    SvaraRadera
  2. Vad var det för puder?? Vill ha!

    SvaraRadera
  3. Sånt puder vill jag också ha! :D

    SvaraRadera
  4. Jo, det ordspråket stämmer nog :)

    SvaraRadera
  5. Ha ha, som om det skulle hjälpa... ;-)

    SvaraRadera
  6. Jamen tänk så enkelt! Ibland önskar man att man var barn igen och kunde hitta de enkla lösningarna på problemen i tillvaron. Härligt!

    :-)

    SvaraRadera
  7. Den där kommentaren eller lilla historian ska jag komma ihåg.
    Jag säljer nämligen hudvårsprodukter och förespråkar just mitt favoritpuder(mineralpuder) som jag tycker att jag bara MÅSTE använda varje dag men det där var ju ett bra säljargument!
    Har precis läst upp den för en vännina som ringde.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...