Alla vi som gillar Maria

måndag 1 augusti 2011

Movienight

Efter en helt fantastisk förstadag på semestern är det nu dax att hålla kväll. Dagen har spenderats med SOL, SOL och åter SOL nere på bryggan och jag är nu brun som en pepparkaka. Minst.
Tyvärr blev det ingen tjuvlyssning idag då Ella 6 år och Miriam 8 år hade tävling om vem som kunde skrika högst och längst med falsettröst. Med mig som enväldig domare vill jag hävda - efter 30 minuters tävling - att det blev oavgjort....

Nu har sambon stuckit till stan med de två stora för att gå på bio. Transformers 3. Ingen film som jag gråter över att missa utan jag och lilltjejen tänker ordna vår egen filmkväll med tillhörande popcorn och läsk såklart. Den stora frågan är bara vad vi ska titta på. Dottern har plockat fram 5 filmer som jag har att välja på. Hmmm - det blir inte lätt. Men huvudsaken är att vi sitter tillsammans i soffan så att hon kan väcka mig när jag somnar....



Och valet faller på.....

2 kommentarer:

  1. Snubblade in här via kommentar på ketchupmammans blogg. Tänkte bara säga att du skriver väldigt kul! Ha en bra kväll! :)

    SvaraRadera
  2. Tack, jag försöker så gott jag kan ;)
    Hoppas du trillar in fler gånger!!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...