Alla vi som gillar Maria

söndag 31 juli 2011

Undrar vem han brås på??

Som så många andra som bor på landet är jag och min familj lyckliga ägare till vårt eget avlopp! Min son är väldigt intresserad av hur saker och ting fungerar och min sambo skulle en dag förklara för honom hur det funkar med infiltration och bla bla bla. Efter utläggningen funderar sonen en stund och drar sedan - den helt korrekta - slutsatsen att ju mindre man använder toaletten desto längre håller infiltrationen. Min son har för sin ålder ett ganska utvecklat ekonomiskt tänkande och kommer med en idé på hur vi kan "spara" på vårt kära avlopp!

- Då tycker jag att vi skaffar ett utedass säger han och det är här jag känner att jag behöver kliva in och styra upp situationen!

-Då får du och pappa använda det eftersom ni skiter mest!!

Sonen replikerar snabbt: Ja vi skiter mest i vad du säger!!

Och där fick jag så att jag teg....

Har kanske sin charm - vad vet jag. Men hem till mig kommer det inte!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...