Alla vi som gillar Maria

söndag 22 maj 2011

I get by with a little help from my friends!!

Igår var en sådan där dag när allting ska hända samtidigt. Sambon var iväg på äventyr, sonen hade fotbollsmatch borta, ena dottern hade fotbollsmatch hemma, efter matchen skulle dottern vara bollkalle, sonen skulle på kalas och jag skulle iväg till jobbet! Mitt i allt detta finns yngsta dottern som inte hade några planer men som kom i kläm i glappet som uppstod mellan att jag skulle börja jobba och pappa kom hem.
Jag är en person som "kan själv" och som gärna inte vill ligga andra till last men igår fick även jag inse att DET GICK INTE IHOP!!

Morgonen började med att jag först lämpade av äldsta dottern hos en kompis . som även hon spelar boll i samma lag- och körde sedan sonen till sin samling inför matchen. När killarna gjorde vad de nu än gör när de samlas innan en match körde jag yngsta dottern till farmor och farfar. Jag kom tillbaks till idrottsplatsen lagom i tid för att heja fram våra killar. Sedan var det raka vägen hem, peta i mig och sonen något som skulle föreställa lunch och sen vidare till nästa idrottsplats och peppa tjejerna.
Hem igen för att slå in presenter och inser att allt presentpapper som finns i huset är med Hello Kitty, Hannah Montana eller blommor på. Inget vidare killigt tyckte min son och det fick bli en nödlösning i form av ritpapper med en armé klistermärken på - blev rätt OK faktiskt!! Sedan var det hög tid att bege sig till kalas och sedan vidare till jobbet för att andas ut!!
Sådana här dagar inträffar som tur är inte allför ofta men när de väl kommer så brukar det faktiskt flyta på hyfsat bra så även denna gång med lite hjälp från nära och kära!! Det där med att be om hjälp är ju faktiskt inte så farligt i alla fall!!

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...