Alla vi som gillar Maria

tisdag 24 maj 2011

En dotter!

Nu är det snart 7 år sedan hon kom - detta underbara lilla knyte som har berikat vårt liv på ett sätt som vi inte trodde var möjligt - vår dotter! Efter många, långa och ansträngande timmar var hon äntligen hos oss, hon kom till världen mitt i natten med ett ilsket tjut som för att protestera mot den bryska behandling hon utsattes för. Detta ilskna tjut hörs än idag i vårt hus men det är en annan historia....

Hela min graviditet berättade olika personer - säkert i all välmening - sina teorier till varför det var en kille som växte i min mage. Tro mig - jag fick höra ALLT!! Jaha, du fick foglossning så tidigt - då är det en kille. Oj det syns ju jättetydligt på din mage att det är en liten kille som ligger där inne!! Jaså du är sugen på salt - då är det definitivt en kille du ska ha!! Så ni kan förstå att jag blev lite förvånad när barnmorskan berättar för mig att det blev en tjej....

Jag kan tyvärr inte berätta om den rosenskimrande tid som följde eftersom jag inte är något vidare bra på att ljuga men jag kan väl säga såhär:  Ge er inte in i en omfattande husrenovering med en nyfödd och tvillingar på 4 år. Särskilt inte om den som utför renoveringen samtidigt förväntas sköta sitt ordinarie heltidsjobb och bara ges chans att renovera på kvällar och helger....Det fanns givetvis personer i vår omgivning som försökte tala oss tillrätta men vi valde att gå vår egen väg. Den blev lång och krokig men vi kommer att nå fram i sinom tid!

Rosenskimmer eller inte, tiden gick och den lilla flickans personlighet blev tydligare för varje dag som gick. Hon var envis som synden, full med energi för att hitta på bus och väldigt förståndig. Dessa egenskaper har följt henne fram till idag - både på ont och gott - och jag hoppas och tror att hon kommer att få glädje av dem genom hela livet!
En stolt men trött pappa!


Första besökarna på BB var såklart nyfikna storasyskon!


Man tager vad man haver...

Första hysset!!


Det går fortare om man hjälps åt!

2 kommentarer:

  1. Ja, jäklar vad tiden går! Liten blir stor och personligheten blir allt tydligare. När jag läser om er lilla Solstråle slår det mig att Alice har fått många goda egenskaper från sin mamma & pappa. Styrkor som hon kommer att ha nytta av i Livet och som ni har anledning att vara stolta över! Barnen är en Stor Gåva & det är fantastiskt att följa deras utveckling, ha de allra, allra bäst!

    SvaraRadera
  2. Huset blev ju fint till slut! (Även om ni fick äta i tvättstugan ett bra tag). Sen fick ju jag äran att ta hand om världens goaste barn under två sommrar medan ni byggde hus. Tänk vad stora de har blivit!
    // Busungarnas moster

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...