Alla vi som gillar Maria

torsdag 22 juni 2017

Det finns en första gång för allt :-)

Och i lördags var jag på min första babyshower!
En kompis på jobbet är gravid och för att fira detta hade hennes systrar och hennes svägerska ordnat en babyshower. De hade verkligen tänkt på allt och jag har aldrig sett så mycket fint på ett och samma ställe. Både ätbart och annat. Fast kanske mest ätbart! Det var inte utan jag fick en liten sockerchock framåt kvällen! För att avslöja bebisens blev en flicka eller pojke var tårtfyllningen färgad och vi fick se en exalterad storasyster hoppa av glädje när hon fick hjälpa mamma och skära upp tårtan som visade sig vara rosa inuti.






















Jag är så glad att jag fick vara med på en sån vacker kärleksförklaring till sin syster/svägerska och jag var inte ensam om att fälla en tår när den ena systern höll ett litet tal till den blivande mamman.

Nu vill jag även passa på att önska er alla en riktigt härlig midsommar. Själv ska jag jobba hela helgen men kommer att hinna med lite trevligheter med goda vänner i alla fall :-)

3 kommentarer:

  1. Meen Ooooo Har aldrig varit på baby-shower, det känns väldigt Amerika :) men helt underbart <3

    SvaraRadera
  2. Inte riktigt min grej, men det var mycket gott ni bjöds på :)

    SvaraRadera
  3. Kan hålla med båda kommentarerna innan min :) men väljer att glädjas åt att det finns de som tar till sig nya sätt att glädja någon! Det är väl ändå huvudsaken? :)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...