Alla vi som gillar Maria

torsdag 23 mars 2017

Ännu ett bakslag

I tisdags kväll en halvtimme innan jag skulle sluta jobba kände jag hur det klack till i hjärtat och så fick jag flimmer. Igen. Tyvärr hjälpte inte min behovsmedicin denna gången heller utan i går eftermiddag var det bara att gilla läget och åka till sjukhuset. Jag hann inte ens sätta mig förrän jag blev inkallad och sen gick det i ett nafs. Inskrivning, provtagning, elkonvertering och utskrivning på ca 2 timmar. Heja sjukvården!!
Tyvärr är det nu oundvikligt med ytterligare en operation och remiss är skickad till Lund. Jag inser att jag inte kan leva så här men tänker inte göra operationen om den inte sker under narkos. De två förra operationerna gjordes i vaket tillstånd och det finns inte i chans på jorden att jag utsätter mig själv för det igen. Ni som inte var med här på bloggen 2012 kan läsa om min första operation om ni trycker HÄR - den andra orkade jag inte ens skriva om.....

Nu förstår ni kanske varför jag inte är sugen på att genomgå detta igen och jag vet att det går att utföra operationen under narkos så för min del är det färdigdiskuterat innan vi ens har börjat diskutera!! Om jag behöver lite namnunderskrifter kan jag lita på er va??

8 kommentarer:


  1. Jag har läst, vilken mardröm och vilket lidande du gått igenom... Allt är som tagit ur en skräckfilm. Finaste härliga Maria måtte du inte behöva vara med om något liknande igen, aldrig....
    Nu spår jag att under nästa operation så har du fått de roligaste smärtstillande medlen och den bästa narkosen och att när du vaknar så känner du en vild glädje över att du inte var med om något obehag denna gång. Att allt gick bra och att ditt hjärta skall kännas friskt.

    Stor kram ♥

    SvaraRadera
  2. Klart jag skriver under om det skulle behövas. Jag tycker synd om dig som ska ha de minnena att utgå från! Stor kram och lycka till!

    SvaraRadera
  3. Jag skriver också under. Om du vet att det går borde du få bestämma när det gäller ett så viktigt beslut. Sådant skulle ingen kunna glömma.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  4. Absolut. Även om jag inte läst... ska göra det strax, så enligt mig SKA alla operationer ske under narkos. Varför plågas i onödan liksom?

    Återkommer då jag läst... kram

    SvaraRadera
  5. Klickade på länken och läste om mardrömmen du varit med om. Herregud!!!! Jag får kalla kårar bara av att tänka på vad du gick igenom senast. Klart du vill inte vara med om det en gång till. Å om det går att genomföra operationen med narkos så är det väl självklart att du ska välja det alternativet. Hoppas innerligt att läkarna går med på din önskan...

    Å självklart skriver jag under:-))))

    Ger dig en varm och hård styrkekram också.

    PS. Det enda som jag kanske kommer att sakna - skämtar bara - är din detaljerade rapport från före, under och efter operationen. Du har verkligen världens humor. DS:

    SvaraRadera
  6. Har precis läst din berättelse från operationen ... vilken hemsk upplevelse - jag ryser! Självklart skriver även jag under!
    Hoppas nu du mår hyfsat efter tisdagens händelse!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Det borde inte vara några som helst problem att få besluta hur man vill ha det, speciellt inte med tanke på dina tidigare erfarenheter!

    SvaraRadera
  8. Klickade på länken och läste - och fast jag bara har LÄST (inte upplevt) förstår jag att du inte tänker göra det en tredje gång. Förundras över att du orkade gå igenom det en andra!
    Räkna med min namnunderskrift!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...