Alla vi som gillar Maria

söndag 20 december 2015

Skyltsöndag

Denna veckan är temat "Mycket är mer". Det känns som ett bra tema eftersom man aldrig kan få nog av skyltar. Eller hur?!?

Samtliga av nedanstående skyltar fotograferade jag igår på Tivoli i Köpenhamn,



Den skylten jag framför allt ville fota syns lite dåligt men det står "Teenager in the house. Brain under construction." Det fick vi även bevisat några gånger under dagen!!

Många kloka busdkap men eftersom min man är allergisk mot att ha saker på kyl/frys blev det inte ett enda inköp





Fast för ölskylten hade han nog kunnat göra ett undantag.


Och denna hade han helt klart gjort ett undantag för ;-) Jag är faktiskt lite förvånad över att han inte köpte den!!

Vill ni se fler skyltar gör ni det inne hos skyltsöndagsförvaltaren BP!!

PS Jag kunde förresten blivit arresterad när jag fotade dessa skyltar men vad gör man väl inte för sin blogg. Min laglydige son var tvungen att gå därifrån efter att ha pekat på anslaget om att fotografering var förbjuden!!

5 kommentarer:

  1. Det finns många bra, roliga, tänkvärda underfundiga skyltar, hi hi...
    Fjärde adventkram

    SvaraRadera


  2. Hi hi hi, härliga du och härliga skyltar, tur du slapp arresteras. :)))

    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Så befriande att se att du också är blind vad gäller förbudsskyltar:-) Jag menar det är ju ingen sport att lyda förbud, de ska trotsas, helt klart!

    Å vilken härlig samlig du fick ihop:-) Har du också tänkt på att skyltar ofta är roligare utomlands än här hemma. Ingen av dina skyltar har jag sett här hemma. Så 1 000 tack att du inte var ett dugg laglydig;-)

    Maken min är förresten också allergisk mot magneter på kylskåpsdörren, men jag tycker nog att din man borde ha köpt de två sista;-)

    Stort tack för den toppen skyltsamlingen och länken:-)

    SvaraRadera
  4. Skyltsöndag är verkligen trevlig bloggutmaning. Det ger massor med leenden på läpparna och ett och annat storskratt. Kram och fin fjärde advent.

    SvaraRadera
  5. Härliga underbara skyltar du hotta i underbara Köpenhamn :)
    han kanske köpte skylten utan att du såg ;)
    Hag hoppas du har haft en underbar 4:e advent vännen
    Kramis

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...