Alla vi som gillar Maria

fredag 24 april 2015

One (almost) down - four to go!

Så här på min första lediga dag av fem har jag både det ena och det andra.

Dagen började som alla andra fredagar på gymet och direkt efter gick jag en våning ner för att få en välbehövlig massage. Efter det en liten fredagshandling där jag lyckades scanna både bananerna och trosorna till dottern två gånger vilket resulterade i en onödigt dyr kasse med hem. Nu ska jag bara komma ihåg att fixa till det på onsdag innan jag börjar jobba vilket känns som ett projekt som är dömt att misslyckas......

I morgon åker vi eventuellt på en liten utflykt om vädret tillåter. Annars får vi tänka om. I vilket fall som helst ska vi fika på ananaspaj, den står i ugnen just nu.   M U M S!!!

För övrigt är det ju fredag i dag och jag har efter noga övervägande bestämt mig för att återuppta fredagsfräckisarna här på bloggen. Den senaste tiden har jag nöjt mig med att lägga ut en fräckis i bildformat på Instagram och Facebook så ni som har koll på mig där sätter väl morgonkaffet i fel strupe varje fredagsmorgon. Men här på bloggen kommer jag att återgå till det skrivna ordet!!

Tre små söta 2-åriga pojkar lekte i sandlådan medan deras mammor stod vid sidan om och pratade om sina drömmar. 

Den ena modern sa: - Åh, jag hoppas att min son blir brandman när han blir stor. Då gör han verkligen nytta för samhället.

Den andra mamman sa då: - Jag hoppas att min son blir psykolog. Då finns han till för människor som krisar.

Då utbrister den tredje mamman: - Min son ska bli fotbollsproffs i italienska ligan. Tänk er! Det är slutspelsmatch och min son ska lägga den avgörande straffen. Han tar sats..och skjuter 3 METER ÖVER!! 10 000 italienare ställer sig upp och skriker "VI SKA KN**LA DIN MORSA!"..och det är då JAG kommer in i bilden!

Ha den allra bästa fortsättningen på din fredag ♥


1 kommentar:

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...