Alla vi som gillar Maria

onsdag 14 januari 2015

Chilla lite......

Varannan vecka är jag ledig fem dagar på raken. För det mesta går jag in och jobbar extra på fredagen eller måndagen. Jag är fortfarande lite skadad av min låååååånga sjukskrivningsperiod med hela det här hjärttrasslet så fem dagar lediga i ett sträck kan vara lite påfrestande för mina nerver. Inte för att jag inte har saker att göra här hemma men i alla fall.
Fast denna veckan har jag i stället lagt in om en semesterdag i samband med min långledighet så nu blev jag ledig en hel vecka!! Och jag ser faktiskt fram emot att vara ledig. Dock är jag inte så säker på att jag minns det på måndag när jag klättrar på väggarna.....

I dag har i alla fall gått åt till avkoppling. Min favoritmassör flyttade ju för ett tag sen och jag har inte känt mig redo att träffa någon annan. Inte haft tid heller för den delen. Men senaste veckorna har min axel bönat och bett mig om att komma över Gunilla och ge mig ut på marknaden igen. Massörmarknaden alltså.
Och i morse var det dags. Min nya gjorde inget vidare första intryck eftersom hon lyckats med att dubbelboka vilket innebär att det redan låg någon på britsen när jag stormade in med andan i halsen direkt från gymet. Men när jag väl låg på plats en dryg halvtimme senare kompenserade hon mig med råge. Hon var inte Gunilla men hon var helt OK. Eftersom jag inte varit på massage på lite mer än två månader fanns det ju en del att rätta till så när jag reste mig från britsen var jag alldeles vimmelkantig.
Och är man vimmelkantig måste man ju som bekant ta det lugnt resten av dagen så jag har legat en timme i ett varmt bad, jag har suttit i favoritfåtöljen och tittar på Greys och så har jag ätit bananglass!
I morgon ska jag försöka göra nåt vettigt i alla fall.....

Kvarg med bananglass och kanel - MUMS!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...