Alla vi som gillar Maria

fredag 4 april 2014

Ja det är våren, det är våren

som har kommit igen...... och sen kan jag inte mer på den låten.
Våren får mig osökt att tänka på golf.
Inte för att jag golfar men jag ser ju dem varje gång jag kör förbi en golfbana.
Därför blir det en golfhistoria idag.
Fredagen till ära.

På ett av hålen gjorde en av golfdamerna en ruskig slice och sände bollen rakt in i en grupp av män som stod och väntade på sin tur att slå på ett annat hål. Kvinnan sprang genast dit för att be om ursäkt och för att se hur det hade gått. När hon kom fram låg en av männen på marken med händerna mellan benen och vred sig i plågor.
- Får jag se på det där? frågade kvinnan.
- Nej Det...går snart...över stönade mannen.
- Sluta tramsa nu sa kvinnan. Jag är sjuksköterska och vet precis hur man tar hand om den här sortens skador.
Kvinnan rullade över mannen på rygg och förde hans armar åt sidorna. Därefter öppnade hon försiktigt hans byxor och stack ner handen och började massera. Efter en stund frågade hon:
- Känns det lite bättre nu?
- Ja, det känns jättebra sa mannen men jag har fortfarande fruktansvärt ont i tummen...

Ha den allra bästa fredagen ♥

1 kommentar:

  1. Jag trodde att han fick annat att tänka på och att det kändes lite bättre i tummen just då. ;)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...