Alla vi som gillar Maria

tisdag 29 januari 2013

Hör du du livet?

Nu ska vi ha ett snack.
Du och jag.
Jag tror på Karma.
Goes around comes around är ett av mina motton.
Men nu får det väl ändå vara nog?
Jag vet att jag inte varit Guds bästa barn.
Jag vet att jag var taskig mot en av mina klasskamrater i andra klass.
Och en annan i femte.
Jag vet att jag och en kompis pangade en ruta på skolan utan att berätta det för någon.
Jag vet att jag krossat några hjärtan i mina dagar.
Inte så många men några stycken.
Jag vet att jag tjuvrökte och fick min första fylla långt innan lagen tillät det.
Jag vet att jag var en mycket besvärlig tonåring och att mina föräldrar gått genom prövningar med mig som jag hoppas att jag slipper att gå genom med mina barn.
Jag vet att jag ibland kör över hastighetsgränsen. Jag gjorde det senast idag.
Jag vet att man ska behandla andra som man vill bli behandlad själv.
Jag vet allt det där.

Nu har jag tagit emot tjuvnyp av dig både här och där utan att säga ett knyst.
Jag har till och med tagit emot regelvidriga slag under bältet utan att beklaga mig alltför mycket.

Så nu räcker det.
OK?




4 kommentarer:

  1. Oj! Kan karman gå så långt tillbaka i tid! Blir lite orolig för min egen skull men mera för dig. Vad har hänt nu? Stod alla de där i kön idag? Du mår bra va?

    SvaraRadera
  2. Låter oroväckande
    Men lite lugnt ändå eftersom du skriver
    En kram behöver du nog, du är värd den!

    SvaraRadera
  3. Här har jag följt en träningsblogg ett tag och på något vis har jag hamnat här istället.
    Trivs riktigt bra. Din text är välskriven och jag blir nyfiken. Har dock tjuvkikat åt andra hållet av misstag.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...