Alla vi som gillar Maria

söndag 13 januari 2013

Fy f*n vad jag är bra!

Jag har redan klarat av månadens utmaning i och med att jag i morse kunde knäppa knappen på mina arbetsbyxor. Jag kunde i och för sig varken sätta mig eller andas men knäppa knappen kunde jag!

Fördelen (och nackdelen) med att sitta i kassa på en stormarknad är att det passerar massa varor på bandet som man kommer på att man bara M Å S T E gå in och köpa på rasten eller när man slutat jobba för dagen. Det kan bli lite jobbigt att kombinera med ett köpstopp.
I dag kom det en kvinna i min kassa som hade plockat på sig en massa snygga strumpbyxor. Inte nylonstrumpor utan såna tjocka ribbstickade och mönstrade.  Det är utförsäljning på klädavdelningen och på vissa varor är det halva reapriset. Det innebär att just dessa strumpbyxor kostade 24:50. Min första tanke var att stänga kassan för att rusa ut och kolla om det fanns fler. Jag besinnade mig dock och började i tanken botanisera i min strumplåda hemma i garderoben. Mitt köpstopp innebär att jag bara får köpa plagg som jag absolut behöver.
För mitt inre radade jag upp mina strumpbyxor. Bruna släta,  svarta mönstrade, gråa ribbstickade, bruna mönstrade, svarta släta, gråa släta, vinröda släta,, rutiga, randiga, svarta ribbstickade, prickiga........
Hur gärna jag än ville kunde jag inte få det till att jag absolut behöver fler strumpbyxor så det slutade med att jag bara köpte.........



schampo och balsam med mig hem.
För tvätta håret behöver jag absolut.
Inte för att jag behövde mer schampo just nu.
Men det var ju billigt......

8 kommentarer:

  1. Mina föräldrar hade tre dammsugar på grund av att de inte kunde motstå priset. För att inte tala om allt annat oupppackat syrran och jag hittade när vi rensade deras lägenhet.

    SvaraRadera
  2. Haha, strumpbyxor kan man inte få för många av ;-) Kram

    SvaraRadera
  3. Oh vad duktig du är som kan knäppa knappen redan, men det innebär att du får stå upp i kassan!?

    SvaraRadera
  4. Jag håller med Malan strumpbyxor kan man inte få för mycket av. Efter min gastric by pass skulle jag mkt väl kunna tänka mig att ta ett jobb där man får vara finklädd varje dag. Inte som nu där jag måste ha oömma, slitstarka kläder. Ingen vits att ha kjol och strumpbyxor i mitt jobb tyvärr.

    SvaraRadera
  5. Färgglada strumpbyxor kan pigga upp vem som helst en trist januari dag, så nog BEHÖVEr du ett par! ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. haha jag kan tänka mig att det blir mkt lockelse av att sitta i kassan!
    men bra där - fy fan vad du är bra :D

    SvaraRadera
  7. Ha ha, så rolig du är!!
    Bra kämpat!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...