Alla vi som gillar Maria

måndag 18 juni 2012

En dag fylld av besök

Idag avlöser besöken varandra. Först ska jag till Mvc och lämna cellprov. Det är inget jag ser fram emot. Det kan tyckas tramsigt med tanke på vad jag precis gått igenom men att ligga utfläkt i en gynekologstol är inte något som hamnar högt på min lista.

Sen ska jag till en kurator. Jag beställde tiden i samband med att jag blev utskriven från sjukhuset i tron om att jag behövde hjälp med att bearbeta vad jag gått igenom. Men jag tror att jag klarat av det ganska bra själv med hjälp av min familj och mina vänner. Fast jag ska gå dit ändå. Hon kanske kan gräva fram något annat jag kan bearbeta.....

När jag roar mig med allt detta sitter stackars Julia hos tandläkaren. Hon ska sätta fast en kedja i en tand som inte vill komma fram. Det är inget som hamnar högt på hennes lista. Mormor håller henne sällskap.

Sen börjar det roliga!! I eftermiddag kommer en väninna på besök och då blir det en sån där härlig stund igen med fika, prat, prat och prat! Vi kanske pratar lite oxå - vi får se!!

Ha det bäst mina vänner - jag ska försöka klämma in ett besök hos er oxå idag!


7 kommentarer:

  1. Låter som det kommer att bli en bra dag. Trots alla besök du ska göra på förmiddagen.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Att nåt roligt väntar efter alla "måsten" uppväger det mesta.Hoppas du får en härlig dag!

    SvaraRadera
  3. Gyn-besök är absolut något av det värsta som finns att utsätta sig själv för.
    Klokt av dig att boka in ett kuratorbesök.
    Låter härligt att ha många väninnor att babbla med. Det är inte klokt så mycket prat det ryms i oss när vi träffar goda vänner!

    SvaraRadera
  4. Skönt att du har något roligt att se fram emot i alla fall :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Efter varje "måste" är det helt nödvändigt att göra nåt kul. Kram

    SvaraRadera
  6. Jag var också till en kurator efter att jag blivit sjuk. Hon frågade vad jag gjorde där? Du verkar ju ha landat i din sjukdom. Hon hade helt rätt. Min sjukdom var bearbetad och klar. Det var ju bara att gilla läget och göra det bästa av det. Kram

    SvaraRadera
  7. Jag förstår att du har fullt upp ;-)
    Kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...