Alla vi som gillar Maria

söndag 17 juni 2012

Aaaaah oooooh I´m still alive!

Vilka var det som sjöng dem gamla dängan?? I vilket fall som helst stämmer den in ganska bra idag.
Både jag och Mr RunKeeper överlevde påsättningen! I hela 29 minuter!!
Jag tror faktiskt att jag ska sätta på honom i morgon igen - jag tror jag kommer att vara sugen då igen!

Underbart roliga Helena bjöd på dagens asgarv när hon konstaterade att jag stavat fel till hans namn för visst menade jag Runke-Per?? Klart att jag menade det!!

Efter min session med Mr Runke-Per varvade jag ner med lite kortspel med Alice. Jag håller på att lära henne ett spel som heter Sympati. Det är ganska knepigt och man måste vara uppmärksam så att man inte hjälper sin motspelare. När hon för femte gången hade lagt till min fördel så suckade hon tungt och sa med uppgiven stämma:


Jag är för bra på vänskap helt enkelt!


Ja det är väl bland det bästa som finns att vara bra på tycker jag. Och på tal om vänskap har en fin väninna varit på besök med sin dotter idag. Hela eftermiddagen gick åt till att fika och prata - UNDERBART!! Det är såna här eftermiddagar som sätter guldkant på livet!

Nu har jag avnjutit Joakims matlagningskonster och ska snart hålla kväll. Jag har inte lagt ut någon ny veckomatsedel denna helg eftersom jag är osäker på om ni använder dem eller inte. Vill ni att jag fortsätter får ni hojta till!

Ha det bäst!






8 kommentarer:

  1. Haha, ja jag är lite av en ordpolis emellanåt. ;)

    SvaraRadera
  2. Hahaha Runke-Per! Å jag som brukar använda MapMyFitness. Det kan man ju inte göra nåt roligt med. Ska nog byta till den där runk pelle istället

    SvaraRadera
  3. Hojt hojt!
    Jag tycker det är kanon med middagstips så för mig får du gärna fortsätta med veckomatsedlarna. Jag har lagat några av dina recept och till veckan blir det några till :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. JAAA, jag vill ha veckomatsedel. Jag har inte lagat allt, men det jag har gjort var kanon. Stora dottern tyckte att det var den godaste köttfärssåsen hon har ätit på länge...
    Men bara om du tycker det är kul och vill/orkar själv!
    Kram

    SvaraRadera
  5. En underbar egenskap, att vara bra på vänskap.

    SvaraRadera
  6. Sv: Tack och bock! I morgon tror jag att jag ska testa den där köttfärssåsen :)
    Har du hittat på alla recept du visar?
    Kram kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...