Alla vi som gillar Maria

måndag 12 december 2011

Somliga straffar Tomten meddetsamma - andra tar han när han får tid......

Blev hastigt och lustigt sjuk igår. Jag mådde illa hela dagen och kl 19.30  började hela världen att snurra. Jag blev alldeles kallsvettig och det kändes som att jag skulle svimma.

Nu ligger jag här i min säng och känslan är kvar. Det snurrar både i huvudet och i magen. Jag har pratat med min vårdcentral och väntar nu på att min läkare ska ringa upp.

Det kan tänkas att det Tomten som straffar mig för att jag uttalade mig om hans icke-existens häromdagen. Vid närmare efterforskningar har jag kommit fram till att det faktiskt finns en Tomte!!

Så i ett försök att blidka honom publicerar jag väl en bild på honom då. Och hans snopp.

Bilden är uppenbarligen tagen på hans sommarsemester.....


Bild lånad av Google

11 kommentarer:

  1. Usch, hoppas att du inte har åkt på någon influensa inför jul. Det är ju inget vidare annars heller men det är ju lite att fixa med innan så sjuk har man ju sällan tid att va :/ Hoppas det ger med sig.

    Skrattar gott åt den snygge bilden av tomten...tur att han är påklädd då han dyker upp på julafton,pfiew!
    Tack för morgonens första asgarv :)
    Kram


    PS. Tack Maria för ditt svar och jag blev påmind att jag faktiskt gör lite gott under året som gynnar de som inte har det lika förmånligt. Vi handlar på kyrkans loppis där all vinst går till välgörenhet, deltar i sonens skolas "Aktion julklappen" där julklappen går till ett barnhem i Rumänien och en vit jul är för mig självklar:)

    Du har så rätt i att även det lilla räknas :)
    Kram DS.

    SvaraRadera
  2. Stackars dig. Hoppas att du kryar på dig snabbt. Bilden på tomten är uderbar, men snoppen ser jag inte... Måste nog hämta läsglasögonen. ;-)

    SvaraRadera
  3. Men klart är det tomten!
    Han sitter ju på säcken!!
    Har han fått pippi eller?

    Låter som influensa. Krya på dig!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  4. Hmm...föredrar nog mannen när han är klädd i tomtedräkt ;) Krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Hahahahaha - jag döööör alltså! Fast det var inte mycket till snopp, dock väldigt mycket pung ;-) Krya på dig, kram

    SvaraRadera
  6. Törs knappt kommentera bilden!
    Jag menar om tomten är så vresig så han skickar sjukdom på en om han är missnöjd med uttalandet!

    Krya på dig för det där lät inte alls kul!!

    SvaraRadera
  7. Å herregud, den där vill jag inte ha hem till mig i jul.

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  8. Att du orkar vara så rolig fast du inte är frisk. Vad det nu är, låter som antingen graviditet eller influensa...lite same same fast influensan blir du av med på en vecka. :)

    SvaraRadera
  9. Nu kommer jag få den här tomten på hjärnan coh tänka på bilden när han kommer på besök. Men jag har nog inte varit snäll så jag kanske slipper få fula gubbar i tankarna. Kram

    SvaraRadera
  10. Hua vad läskigt, hoppas verkligen inte den tomten kommer till oss..

    Krya på dig,
    Kram

    SvaraRadera
  11. Uuuh, jag hoppas att inte DEN tomten kommer till oss!!

    Krya på dig!

    Kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...