Alla vi som gillar Maria

onsdag 19 oktober 2011

En kram är inte alltid bara en kram...

På mitt jobb finns det en tjej som inte tycker om att kramas.

Hon har till och med sprungit ifrån en gammal tant som gav henne en spontan kram när hon sprang efter tanten med hennes kvarglömda varor.

I tisdags hade jag en riktigt dålig dag och var ganska låg.

Då fick jag en kram av tjejen som inte gillar att kramas.

Det är stort.

Att göra något man inte gillar för att få någon annan att må bättre.

Gillar ni att kramas?

15 kommentarer:

  1. Det beror på omständigheterna och med vem. Men huvudsakligen känns det skönt med en kram.

    SvaraRadera
  2. Jag fullkomligt ÄLSKAR kramar!!

    SvaraRadera
  3. Jag har asperger syndrom och är inte så överförtjust i närkontakt. Endast de allra närmsta :-) Men du kan få en här - kram!

    SvaraRadera
  4. Mmmmmm kramar är alltid sköna om dom är ärligt menade.

    SvaraRadera
  5. Kramas så ofta det bara går. :) *KRAM*

    SvaraRadera
  6. Jag gillar att kramas, men delar kanske inte ut dem till höger o vänster. Vill att det ska kännas att jag tycker om...

    SvaraRadera
  7. Ja, men inte med okända. :)
    Förstår att den kramen betyder lite extra för dig!

    SvaraRadera
  8. Vad fint av henne!

    Jag gillar att kramas. Med de jag gillar och med de jag känner och när man kramas irl ska man verkligen ge varandra en riktig innerlig kram. Gillar inte lama fjusskramar :)

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag älskar att kramas med de flesta men så finns det de jag skulle hata att krama!!!
    Men du får en KRAM!

    SvaraRadera
  10. Vad fint! Skickar en kram här.:)

    SvaraRadera
  11. Jag tycker mycket om kramar, men det är också lite beroende på varför och av vem.

    När jag är som på sämst humör, otrevlig och en riktig PMS-kärring, d VET jag att det är en kram jag behöver, men ingen vågar komma i närheten av att ge mig den kramen och jag skulle aldrig erkänna det själv... Men oj, så fint den skulle sitta och jag skulle genast bli på bättre humör sen.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  12. Både och..
    Jag gillar när det är på riktigt, inte bara för sakens skull. Och absolut när det är med folk jag tycker om.

    SvaraRadera
  13. Det var rart gjort. Kan tänka mig att du blev glad för den kramen.
    Jo,jag har inget emot att kramas.
    Kraaaam!

    SvaraRadera
  14. shit DET är stort! :D
    Nja, jag gillar inte att kramkramas, jag ger gärna en kram till en vän jag itne sett på länge. Men jag är ingen direkt spontankramare heller :)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...