Alla vi som gillar Maria

lördag 3 september 2011

Dagen D

Idag är en stor dag .

Äldsta dottern har vunnit tredje pris i en novelltävling och idag är det prisutdelning med påmpa och ståt. Antagligen med röda mattan och hela killevippen!

Sedan är det dax att gå på stor fest. Två av mina älskade vänner gifte sig igår och det firas ikväll med grisfest efter alla konstens regler. (Ja vi ska äta gris alltså - inte bete oss som grisar.)

Det var jag som presenterade de lyckliga tu för varandra för 17 år sen - eller är det 18? - och det känns som att det är läge att hålla ett litet tal kanske. (Ja inte nu alltså - på festen!)

Hoppas bara att jag kan hålla känslorna i schack så att de hör vad jag säger. Det skadar inte med lite tumhållning idag. Tack.

8 kommentarer:

  1. När ska du presentera mig för nån..?
    /MrT

    SvaraRadera
  2. Jag har hört rykten om att du klarat det på alldeles egen hand ;)

    SvaraRadera
  3. Du kommer fixa talet galant, och med all säkerhet få till det så ett och annat garv oxå kommer höras. Sen om du fäller en tår gör inget tycker jag, bara charmigt och visar vad du känner. Lycka till!!! Eva

    SvaraRadera
  4. Är det redan gjort? Nåja, jag håller tummar och tår från och med NU! :)
    Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  5. Hoppas du kommer att få det supertrevligt :-) Och tack för att du tittar in hos mig, och nu har jag hittat hit :-)

    SvaraRadera
  6. Glädjens dag på alla sätt. Vad stolt du måste vara över äldsta. Bröllop är alltid trevligt o inte gör det något om du grinar lite :)

    SvaraRadera
  7. Oj..snacka om dagen D.
    jag antar att du är lite tung i huvudet idag ;)
    Hoppas att allt gick bra igår.
    Kram!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...