Alla vi som gillar Maria

onsdag 20 juli 2011

Om sanningen ska fram....

...tycker jag att det är ganska roligt att tjuvlyssna på okända människor. Ett bra ställe för den lasten är på stranden. Där ligger sällskapen nära varandra men trots detta verkar det vara fritt fram att prata om ALLT! Senast igår tjuvlyssnade jag på två vuxna bröder som hade en dispyt om sin mamma. Tydligen hade den ena brodern sagt si eller så till mamman som i sin tur hade ringt och beklagat sig för den andre sonen som nu var tydligt irriterad på sin brors påstådda bryska behandling av mamman. Den beskyllde brodern försökte förmedla sin version men det stod ganska klart att hans bror redan hade valt sida. Nu har mina barn inte förstått tjusningen i att lyssna på andras problem så jag fick inte höra upplösningen utan fick istället lyssna på en utläggning om huruvida det var sonens eller döttrarnas tur att dra flotten.....

1 kommentar:

  1. Haha,jag tror att många känner igen sig i det du skriver men få som skulle erkänna det!Kanske typiskt svenskt..det är lite som att läsa en blogg eller vara inne på facebook.Snoka runt utan att någon annan vet om det.. Lite som underhållning och vem tackar nej till det?Gratis är gott!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...