Alla vi som gillar Maria

måndag 16 november 2015

Tacksamma måndag ♥

Varje måndag tänker jag genom veckan som gått och samlar höjdpunkterna i ett blogginlägg. Ett alldeles ypperligt sätt att starta veckan på och hur kämpigt det än är så finns det alltid något att vara tacksam för. Det är Eva som ligger bakom denna fina idé och inne hos henne hittar du en lista på alla som delar med sig.




  • för att jag kunde börja jobba igen i onsdags eftersom jag mår - om inte bra så - mycket mycket bättre. Det är en fantastisk känsla att börja må bra igen efter att ha mått dåligt i flera månaders tid.
  • att jag (för det mesta) känner mig trygg
  • att mina favoriter fortfarande är med i Idol.
  • den fantastiska galan som jag och min man var på i lördags för att fira min arbetsplats som fyller 25 år. Bilder kommer i slutet på inlägget för er som vill se.
  • för smink. Kan sudda ut många timmars förlorad sömn.
  • för att jag har rösten i behåll efter lördagen fest. Brukar alltid vara röstlös i flera dagar efter våra personalfester. Antagligen har jag magkatarren att tacka för det eftersom det blev helt alkoholfritt för mig på festen och därmed inte lika högljutt med annat trams man sysslar med när spriten flödar. Min stolleprovskompis Lotta kan dock inte prata på några dagar framåt...... Här skulle jag kunna lägga ut bildbevis på varför men jag har lovat att låta bli. Inte för att hon kommer ihåg det men i alla fall ;-)
Så här fina var vi när det var dags för galafest

Så här fint var det i festlokalen

Så här fint var det på varje bord

Så här fin mat fick vi


Så här fin var varmrätten (jag glömde fota förrätten eftersom jag var så hungrig)
Så här fin var desserten

Och med detta i tankarna startar jag en ny förväntansfull vecka ♥

7 kommentarer:

  1. Så fina ni är på fotot och vacker dukning på festen. Det är skönt efter en fest att valt det alkoholfria alternativet. :-) Ha en riktigt fin ny vecka.

    SvaraRadera
  2. Den där galamiddagen påminner om Icas stora prisutdelning på Globen som jag var på!
    Hos er sparades det verkligen inte på nått! Sånt gillas. Skulle ske lite oftare bara kan tyckas. Finns ju så mycket att fira! ;)
    Och visst är det härligt att få börja jobba igen. Det förstår jag. Jag har ju aldrig varit sjukskriven längre en 6 veckor då jag opererade handen. Ja. Om man inte räknar en bökig
    graviditet.
    Fin lista och fint inlägg av en mycket fin och vacker kvinna!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Först av allt, så skönt att du mår bättre! Och vilken tillställning! Älskar dukningar/möbleringar med runda bord. Fina ni är! Kul att få klä upp sig ibland.
    Så din dotter är likadan som min son. Ja man kommer väl vara orolig när de är 50 och vi gamla :)

    SvaraRadera
  4. WOW! Vilken förstklassig galamiddag! Å det bästa av allt att du kunde njuta av den då du äntligen mår bättre! Å vilket fint och snyggt par ni är:-)

    SvaraRadera
  5. Wow! Det var mig en gala som heter duga! Så påkostat och fint det ser ut! Kul att ni hade kul också!
    Tack för att du är med och förgyller måndagarna med dina bidrag till tacksamhetsinläggen!
    Önskar dig en fin ny vecka!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...