Alla vi som gillar Maria

fredag 10 augusti 2012

Marias fredagsfräckis


Det är inte bara jag som är uttråkad ibland. Superhjältar kan oxå vara uttråkade....

Stålmannen som hade  tråkigt. Ingen att rädda, inga naturkatastrofer eller bränder att släcka.

Detta hände inte ofta så nu kunde han unna sig en liten flygtur lite på skoj för en gångs skull.

–  Jag tar en sväng ut i rymden tänkte han och flög iväg. Väl ute i rymden tog han en titt ner på jorden och fick syn på Spindelmannen som befann sig på ett tak. Stålmannen flög ner till honom och frågade om han hade lust att ta en öl, superhjältar emellan.

– Tyvärr du, jag håller på och trasslar med mina nät och måste bli klar ifall jag måste rycka ut, du vet!

– Nåväl! sade Stålmannen, tackade för sig och begav sig ut i rymden igen. Väl ute i rymden tog han sig en titt ner på jorden igen.

– Fantomen!!! utbrast han i den syrefattiga oändligheten. Han hade fått syn på en annan superpolare och for ner till djungeln där han höll till.

– Tjenare Fantomen! Hur är läget med dig då?

Fantomen som var djupt nersjunken i en tjock bok mumlade fram ett:

- Mmm... jodå det är bra! Det är lite mycket att göra med mina krönikor just nu men annars är det väl bra!

– Ska du med på en öl nere på Djungle Fever och snacka gamla minnen?undrade Stålmannen.

Fantomen var tvungen att tacka nej, det var alldeles för mycket kvar att skriva.

Nu blev Stålmannen lite besviken, men förstod situationen och tackade för sig och flög ut i rymden igen. Nu fick han med hjälp av sin röntgenblick syn på Stålflickan som tillsynes låg och solade på en balkong, helt näck och med benen brett i sär...

- Nämen ojdå! tänkte Stålmannen och rodnade lite. Sen tänkte han på hur sällan han har tid att unna sig något, att få busa runt lite. Tanken växte och likaså hans superhjältesnopp.

– Äh, tänkte han, jag chansar! Han tog fart och for ner mot balkongen med snoppen i högsta hugg...

SMACK!!!

Fnittrande for han upp i rymden igen för att se på reaktionen från Stålflickan.

- Vad sjutton hände!!! utbrister hon andfådd.

- Ingen aning?! Men det sved till i röven utav bara helvete! svarade Osynlige mannen.....

Och rymden får mig osökt att tänka på min fråga igår om vilken kändis jag var lik.

Jag tyckte att jag var lik en Avatar. Men det var ingen som gissade på det så idag går cyberapplåden till mig själv!!

Och på tal om mig själv - har du kollat in min nya blogg?? Du hittar den HÄR! (◄länk)

Ha den allra bästa fredagen!!


4 kommentarer:

  1. Hi hi. Den var kul.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Hej du söta lilla alien ;)
    Önskar dig en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hehehe.
    Apropå kändislikheten tänkte jag på en robot från en film jag inte kommer ihåg namnet på. :O)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...