Alla vi som gillar Maria

onsdag 30 maj 2012

Jag tackar jag - Gina Darawi!!

Hon är ju en riktig kändis!

Men det var faktiskt jag som dolde mig bakom rutorna i dag och det är inte utan att jag känner mig som en regelrätt kändis nuförtiden.



Hade jag själv fått välja hade det inte blivit så stor uppståndelse av det hela. Det går väl an här i Blogglandia där jag kan skriva ett inlägg och informera er alla samtidigt om hur det står till med mig och mitt hjärta.

Det blir nog värre IRL - sambon rapporterar dagligen om telefonsamtal och jag har otroligt många som är engagerade på jobb, på byn, på sambons jobb, på barnens skolor och fritidsaktiviteter för att inte nämna alla på Facebook.

Tro nu inte på något sätt att jag förringar ert engagemang - det gör jag verkligen inte!!

Jag blir bara lite överväldigad av känslan som infinner sig när jag inser hur skyddat jag lever just nu och hur utlämnad jag kommer att bli när jag kommer hem.

Här på sjukhuset kan jag välja vilka som får komma på besök, jag kan välja att svara eller inte svara i telefon, jag kan stänga ner Facebook när det blir för många frågor.

IRL blir det inte lika enkelt. Såklart förstår jag att ALLA vill ha first-hand-information av mig och ingen annan när jag kommer ut härifrån och det där kan ju bli lite jobbigt.

Men nu går jag händelserna i förväg.

Nu ska jag först klara av operationen och jag ligger här som på nålar och väntar på att bli hämtad till operation. Än så länge har jag inte hört någonting men personalen tror att det kommer att bli inom det snaraste.

Och grattis Camillos som var den första att gissa rätt på dagens kändis ansikte!


5 kommentarer:

  1. Ja, inte kommer du att få lugn och ro (vilket du antagligen behöver jättemycket) när du kommer hem efter denna upplevelse. Tror att de värsta reaktionerna kommer i efterhand och dessutom har det ju varit och är ju fortfarande en väldigt både fysiskt och psykiskt påfrestande situation. Kan nog vara bra att förbereda "allmänheten" på att du behöver vara ifred ett par dagar/veckor när du kommer hem. Tänk på dig själv i första hand. Alla andra har tid att vänta!

    SvaraRadera
  2. Ta hand om dig och "stäng av" omvärlden tills du orkar med den/oss!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Du får väl skaffa en bodyguard, precis som alla andra kändisar! ;))

    SvaraRadera
  4. jag håller tummar och tår att allt går bra och smidigt!! kramen

    SvaraRadera
  5. Tycker du ska låta sambon ta hand om telefonsamtal och sånt tills du känner dig starkare. Kramisar

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...