Alla vi som gillar Maria

onsdag 11 april 2012

Plötsligt händer det!!

Förutom att jag och dottern tjuvlyssnade i går uträttade vi faktisk några ärenden oxå.

Jag beställde nytt pass och för första gången kommer jag att se hyfsat normal ut på min passbild.

Vad är det för fel på passbildskameran egentligen?

I alla mina gamla pass ser jag ut som en förbrytare eller som en sjuk kvinna som sålt smöret och tappat pengarna.

Fast det är klart - jag har ju vetat att när jag sett likadan ut i spegeln som jag gör på passbilden - då är det dax att ta semester!

Det innebär ju att det blir många semestrar de närmaste fem åren.....

Vidare hittade jag en sak som jag letat efter i flera år.

Typ.

Inte så aktivt men dock letat.

Ett kokboksställ som oxå fungerar alldeles utmärkt som bokställ om jag vill läsa när jag äter.

Och det vill jag.

Fast bara när jag är ensam hemma.

Jag tror att kära sambon hade tyckt att jag var otrevlig om jag fällde upp en bok i ansiktet på honom.

Det ska invigas nu på frukosten


Sen köpte jag en annan sak som jag har tänkt på att köpa i flera år men som jag inte letat efter.

Nu stod de precis bredvid kokboksstället så jag behövde inte leta heller.

Tre fräcka bokstöd fick oxå följa med hem.

En sväng inom Röda Korset resulterade i en fika för 23 kronor och Liza Marklunds Nobels testamente för en tjuga.

Som hittat - både fikan och boken.

Bara för att ni inte ska få den felaktiga uppfattningen att allting skimrar rosenrött så ska jag gnälla lite oxå.

Jag ska gnälla på bokstödsfabriken.

Varför sätta klistermärket - som självklart är omöjligt att dra bort i en enda bit - på den sidan som syns??

Inte så jättegenomtänkt placering


Förhoppningsvis är det en korkad vuxen som inte förstår ett smack som är ansvarig på den delen i produktionsledet.

För jag hoppas verkligen att jag inte har köpt ett bokstöd som är producerat med hjälp av barnarbetare......

Någon vänlig själ som har ett gammalt  - eller nytt för den delen - husmorsknep om hur man får bort klibbigt klibb?

Klart slut från


10 kommentarer:

  1. Det där med etiketter gnällde jag också på igår.
    Vi hade köpt nya krukor och det var lögn att få bort etiketten utan att först blötlägga krukan i ngr timmar. Kram

    SvaraRadera
  2. Bensin går det garanterat bort med!!
    Finns i små flaskor - likadana som man köper aceton i.... Beror ju på materialet iof...för ytan blir ju matt av bensinen:(
    Hoppas det fixar sig!
    Njut av bok läsningen för mig också! :)
    //Sv ägerskan

    SvaraRadera
  3. Iblan skulle man önska att fotografier ljuger - bara lite i alla fall...

    SvaraRadera
  4. Pass ID-kort,whatever...jag ser ut som "Onkel Fester" på alla,hehehehe! Hatar verkligen att fota mig,brrrr!
    Visst ÄR det irriterande med EAN-koderna fastklistrade så där!!!!! Förstås maskingjort men i alla fall,stor tumme ner!
    Bokstödet är hur bra som helst,själv köpte jag mitt på "Indiska" för åratal sen och använder det till allt möjligt...Tumme upp alltså :-)

    Ha en fin dag,kram!

    SvaraRadera
  5. Jag brukar ta bort sådana etiketter med tejp, man trycker fast en bit tejp mot etiketten, rycker bort och upprepar tills allt är borta! Tar ett tag men det brukar funka.

    Vilket smidigt bokstöd, ett sånt skulle jag behöva! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag använder faktiskt mitt kokboksställ ganska ofta. I köket.

    SvaraRadera
  7. Jag blir lika förvånad varje gång en passkontrollant tittar på mitt pass och låter mig gå vidare. Antingen ser de dåligt eller också har de en himla humor.

    SvaraRadera
  8. Apropå husmorstips, blev jag förundrad över en dam på tv som använde vitkål till en fläck på sin matta. Hur kommer man på den idén? Tror inte det funkar på ditt bokstöd- men husmorstips kan vara bra ibland. Tyvärr har jag inget till dig.

    SvaraRadera
  9. Klistra över ett annat snyggare klistermärke. :P

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...