Alla vi som gillar Maria

tisdag 13 december 2011

Booooring....


Fy vad det är tråkigt att vara sjuk. 

Om möjligt så mår jag ännu sämre idag och att må som jag gör nu är inget jag önskar någon annan levande människa. Jo några stycken kanske men det är inget vi behöver gå in på här....

Troligtvis är det nåt vajsing med min balansnerv och det snurrar på rätt rejält. Det är bara att gilla läget, stanna kvar i sängen och försöka vila.

Och det är jag ju inte så bra på.....

Men datorn är ju ett perfekt tidsfördriv och jag har tagit reda på en hel del om hur våra kroppar fungerar för att förstå hur det hela hänger ihop.

Visste ni till exempel att:

  • det tar sju sekunder för maten att komma från munnen till magen
  • ett hårstrå kan hålla 3 kg vikt
  • längden på mannens penis är lika med längden av hans tumme*3
  • lårbenet är hårt som cement
  • kvinnans hjärta slår fortare än mannens
  • vi har tusen miljarder bakterier på foten
  • kvinnor blinkar dubbelt så mycket som männen
  • vi använder 300 muskler för att hålla balansen när vi står rakt uppoch ner
  • kvinnor redan har läst färdigt detta inlägg
och att
  • männen fortfarande tittar på sin tumme!

Fakta om männniskokroppen i all ära - nu söker jag nya tidsfördriv.

Har ni tips på bloggar som ni tror att jag gillar så tar jag tacksamt emot dem. Det går lika bra att föreslå sin egen eller andras!

Och så vill jag välkomna Carina Persson och tacka för julklappen!

Och så vill jag förtydliga en sak från min lista - anledningen till att jag avskyr fåglar är att jag har fågelfobi. Anledningen till det kan jag ta i ett annat inlägg - det är faktiskt ganska roligt!

5 kommentarer:

  1. Ha ha! Du har nog rätt i att många män just nu stirrar på sin tumme och tänker... ;-)

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Mycket intressanta informationer. Vad jag dock undrar är...du vet med tummen...om tillståndet...*harkel-host*...räknas när mannen gör "tummen upp" eller...?

    SvaraRadera
  3. Se det som gratis karusellåkning!! :D

    SvaraRadera
  4. Oh, vad glad jag är, att jag tittar in här då och då. Så mycket man får lära sej. Det där om tummen var nyhet för mej. Gillar Elles kommentar :)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...