Alla vi som gillar Maria

torsdag 13 augusti 2015

London del 2 - Shop til you drop

Andra dagen stod shopping på schemat. Julia har sparat sen den dagen jag berättade för henne att vi skulle åka till London när hon fyllde 15 och lyckats spara ihop 4 300:- som brände i plånboken. Hon älskar mode - kläder, smycken, skor och allt annat som man möjligtvis kan ha på sin kropp.
Vi hade bestämt att vi skulle börja på Primark och efter att ha virrat runt lite grann på Oxford Street låg det plötsligt rakt framför oss. X antal timmar senare visade det sig att jag som inte skulle ha något direkt gick från kassan med två stora papperskassar medans min shoppinggalna dotter bara fick en. Fast å andra sidan handlade hon mest smycken och de tar ju inte så stor plats.
Om ni inte visste det kan jag berätta att Oxford Street är en väldigt lång gata och när när butikerna började stänga hade vi inte ens klarat av hälften. Dock hade Julia gjort några riktigt bra affärer eftersom det visade sig att hon var en rackare på att pruta med hjälp av sitt söta ansikte och sin blyga framtoning.

Redan tidigt på dagen började Julia klaga på att hon hade ont i fötterna. Jag hade ju som vanligt min Fitbit på handleden och konstaterade att vi gått drygt 17 000 steg. Det är ju ungefär vad jag traskar en lång dag på jobbet men jag tvivlar på att Julia ens kommit upp i 1 700 steg per dag denna sommar!!

Här och var på trottoarerna satt olika levande statyer och Julia blev djupt imponerad av denna man som tycktes sitta i luften. Hon fotade honom från alla möjliga vinklar och till sist drog han henne intill sig och visade att jag skulle fota dem tillsammans. Hon berättade senare att vad han hade viskat i hennes öra. "By the way - you are very pretty!!"

Något längre fram såg vi en ny staty som Julia var helt övertygad var av sten. Jag log mot henne och vände mig om mot statyn som plötsligt skrattade tillbaka. Antagligen för att visa att han inte var av sten. För inte kan jag ha sett så rolig ut att han inte kunde hålla sig för skratt?!?





Eftersom ni läste så himla mycket igår blir det lite mindre av den varan i dag.
I morgon däremot blir det åter ett långt inlägg eftersom söndagen var en oerhört händelserik dag!

12 kommentarer:

  1. Oj vad jag har läst duktigt nu!
    Tog båda på en och samma gång eftersom jag missade gårdagens.
    Hittills ser det verkligen ut som en härlig resa.
    Måste vara riktigt mysigt att åka iväg bara ni två!

    SvaraRadera
  2. Nu är det länge sedan jag var i London, men det är ju bara omöjligt att inte shoppa när man är där. Vilket utbud! Jag brukar förköpa mig på böcker mest av allt. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då - böcker som är så tungt! Det hade min resväska inte mäktat med!

      Radera
  3. Jag har aldrig varit i London, så det är bra att du berättar :)

    SvaraRadera
  4. Men vilken resa och vilka underbara bilder !!
    Oxfoord street är ju underbart gillar alla dessa småbutiker och lunken som är där :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig dag för en mor och hennes dotter. En baddare på att pruta. 17 000 steg. Inte illa. Kanske tur att hennes pappa inte var med. Om han är lite lik mig hade han också fått utslag efter klädesaffär nummer 17 000. Eller? Det finns såklart alltid någon trevlig pub att vänta på. Det är häftigt med stenstatyer. Deras stegräknare borde alltså ligga på zero. London är en storstad med puls. Full av möjligheter. Läckra bilder du tagit. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han tycker det är ganska roligt att kolla på kläder men såklart - en pub är ju alltid en pub!!

      Radera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...