Alla vi som gillar Maria

måndag 20 juli 2015

Tacksamma måndag ♥

Den gångna veckan har varit fulltecknad i min kalender och det är så jag gillar att ha det (för det mesta). Tiden går ju fort när man har roligt och det är åter måndag vilket betyder att det är dags att för reflektion över allt jag har att vara tacksam för.



  • vår skog. Den är inte bara helt fantastisk att vandra i - den är även fylld med godsaker. Till exempel blåbär som jag och  mina ungdomar (vissa mer än andra) har plockat hela 4 kg. Det kommer nog att bli minst lika mycket till!
  • massage. Här behöver jag väl inte lämna någon vidare förklaring.....
  • restaurang- och biobesök med goda vänner. En härlig kväll på tre kvinnors hand.
  • en härlig kväll i uterummet med goda grannar. Hemgjord pizza på grillen, lite gott att dricka och kvällen var gjord.
  • god mat och kattungemys hos kompisar
  • heldagsutflykt med goda vänner. Denna läste ni om igår. Om inte - backa ett inlägg.
  • halvdagsutflykt med goda grannar. Denna kommer ni att få läsa om i morgon.
  • smink. När man sovit alldeles för några timmar kan lite smink innebära skillnaden mellan att se OK ut eller att se ut som kom-och-hjälp-mig-att-dö.
  • flugsmällare. Jag är egentligen inte så mordisk av mig men att bli väckt av en envis fluga som prompt envisas med att försöka ta sig in i mitt öra kl 06.30 på min enda sovmorgon förvandlar lätt mig till Glenn Close i Farlig Förbindelse.
  • jag har sagt det innan men jag säger det igen - vårt uterum! Som nu bortsett från en tavla eller två på väggen är så gott som klart!


Som vanligt kan ni titta in till Eva för att läsa fler listor!

12 kommentarer:

  1. Vilken härlig vecka med en massa roliga aktiviteter.
    Ja, skogen är full av både blåbär och svamp nu! :)
    Sminket har verkligen hjälpt mig i helgen för att dölja förkylning Och trötta ögon! ;)
    Ha en fin start på den nya veckan.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Aktiviteter som andas ledighet och trevligheter! Underbart uterum ni har. Jag har en dröm om ett uterum... kanske så småningom. Och så trevligt med utflykter med vänner och bekanta. Något att lägga till minnesbanken. Fin ny vecka till dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Uterummet verkar vara nice. Vad mycket kul du hunnit med under veckan. Jag tänkte på det nyss. Jag har knappt sett några flugor och inte dödat någon i sovrummet denna sommar. Måste vara första gången i mitt liv. Otroligt. Kram Ps. Undra om min kommentar i förra inlägget gick iväg.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den gick iväg! Skönt att slippa flugor. Särskilt i sovrummet!
      Kram

      Radera
  4. Uterummet ser jättefint och mysigt ut! Härligt med skog, allemansrätt, blåbär och allt annat som finns i den! Massage är ju alltid hur skönt som helst. <och utflykter är ju trevliga. Haha, ser dig framför mig jagandes den stackars flugan :) Jag hade t.o.m. flugsmällare med mig till Österrike och jag fick användning för den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja flugor finns väl överallt förmodar jag?!?

      Radera
  5. Pizza i (på?) grillen? Låter gott. Det får jag forska i hur man gör! Ja, du märker; lite krasst är jag nog hungrig ;) kom till pizzan på grillen och magen ropar så jag inte hör vad jag tänker ;)
    Fin lista - som alltid. Oavsett vad som står i listorna är det så berikande att läsa :) Måndagar börjar nog bli favoritdagar!
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi dubbelvek pizzan och la den helt sonika rakt på gallret. Inga stenar och sånt trams - funkar alldeles utmärkt ändå!

      Radera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...