Alla vi som gillar Maria

lördag 28 mars 2015

I krig och kärlek är alla knep tillåtna

Ni som hänger här jämnt och ständigt vet ju att jag börjat träna. Jag tycker det är skitroligt och är på gymet minst fyra dagar i veckan. Ni dom dessutom har bra minne vet att jag sen jag började träna har gjort två BIA-mätningar och att jag med hjälp av sex veckors styrketräning lyckades bli ett helt år yngre inombords. Ni som inte visste det - ni vet det nu!

Ett annat ställe som jag hänger mycket på är mitt jobb. Som jag skrivit här på bloggen ett antal gånger har jag världens bästa arbetskamrater - med några undantag - varav jag umgås med vissa privat. Det gjorde jag senast igår kväll då jag bjöd hem på lite mat och skvaller. 

Jag fick en då en present av Lotta, en kvinna som är stöpt i samma form som jag. Hon är rapp i käften, hon skrattar minst hundrafemtioelva gånger per dag och hon älskar att tävla. Hon är några år äldre än mig ( några är INTE sju i detta fallet - bara fem!) och vi tränar på samma gym. Såklart har även hon gjort en BIA- mätning och såklart har vi jämfört. 
Om jag inte helt missminner mig var även hennes metaboliska ålder tre år yngre än den riktiga och det betyder ju såklart att vi måste tävla om vem som gör bäst mätning nästa gång. 

Hon har dessutom den goda smaken att läsa undertecknads blogg och på så sätt vet hon att jag tänkte tröstäta ett choklad häromkvällen när jag hade haft en skitdag på jobbet som avslutades här hemma med att jag öppnade mitt lönekuvert och insåg att jag var sjuk förra månaden. 

Så när hon valde present till mig igår gjorde hon det med lika delar baktanke och omtanke. 



1 kommentar:

  1. Hm vilken kompis va;-) Vad härligt att få ett sådant kvitto på att träningen ger resultat. Bra kämpat!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...