Alla vi som gillar Maria

lördag 1 juni 2013

Jag reser mig igen

och åker till jobbet idag.
Jag känner mig inte riktigt 100 men det får duga för dagen.

Idag gifter sig en av mina arbetskamrater.
Det är tre till på jobbet som ska gifta sig i sommar.
Två av dem med varandra och en av dem med någon utomstående.
Jag tror att vi har en ganska hög andel förhållanden på vår arbetsplats.
Det är ju trots allt en stor arbetsplats och ett ganska naturligt ställe att träffas på.
Vi har ingen regel som säger att det inte är OK.
Jag ska räkna efter hur många par det finns idag.
Har ni något par på ert jobb?

6 kommentarer:

  1. Vi är en liten arbetsgrupp på 4 personer så inga kärlekshistorier alls här.
    Mysigt dock med bröllop! :)

    SvaraRadera
  2. Nej, inte just nu. Men vi har haft, hela 3 st gifta (eller som gifte sig under tiden) par, som kan jag komma på just nu, fast inte alla samtidigt.

    SvaraRadera
  3. Jag träffade min kärlek på jobbet för många år sedan, vi var tre par där på totalt tio anställda under en period. Alla träffades på jobbet. ;0)

    SvaraRadera
  4. Jag jobbade på en stor arbetsplats och där var många par. Tyvärr också gifta som hoppade över staketet.....men ett par fick inte jobba på samma avdelning och speciellt inte om det var chef/medarbetare. Skönt att vara pensionär och slippa se/höra allt sånt skvaller....jag fick sällan/aldrig veta något för jag gillar inte skvaller och då är det liksom inte lika intressant...men det bjuder jag på. /M

    SvaraRadera
  5. Vi har ett par. Vi är inte en så stor arbetsplats. Endast cirka 30 st. Många gravida i år. En fick barn i april och tre ska ha barn nu under sommaren. En kvinna som jobbar i samma hus som jag tog en paus från mannen hon bott tillsammans med i 10 år. De flyttade isär på prov. När hon hade flyttat till egen lägenhet ringde mannen som skulle tapetsera åt henne. Hon tyckte att han hade en så trevlig röst att hon ringde tillbaka till honom och frågade om han var singel. Det var han. Det var för cirka två månader sedan. (Hon gjorde slut med exet innan hon började dejta den nya). Nu är de gifta!

    SvaraRadera
  6. Herr Fransson och jag hade varit arbetskamrater i 5 år innan vi började hångla... ♥

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...