Alla vi som gillar Maria

fredag 17 augusti 2012

Om det verkligen stämmer

att ett gott skratt förlänger livet så har Pontus och Julia förlängt mitt liv med några år idag.

Min mamma har varit här och pulat lite i trädgården. Jag är inte ett dugg road av att påta i rabatter. Min mamma tycker däremot om det väldigt mycket. Så mycket att hon gärna hjälper Joakim att hålla i ordning på våra.

Pontus skulle hjälpa mormor att vattna lite i en kruka med några skott som hon skulle ta med sig hem. Han kunde inte motstå frestelsen att även vattna lite på sin syster. Hon var i sin tur inte sämre än att hon gav igen med samma mynt.













Pontus tyckte att han vann. Han blev ju blötast.....

10 kommentarer:

  1. Underbart med ungar som förlänger livet på en. Jag har nyss suttit dubbelvikt och skrattat åt mina :)
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Trodde jag skulle få läsa att dom blötte ner mormor, men icke. ;) Läser hon bloggen tro? :)

    SvaraRadera
  3. Kul när de har skoj, speciellt när syskonen roar varandra:-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder du lyckades fånga :)
    Ha en skön fredag.

    SvaraRadera
  5. Haha! Nog blev dom blöta alltid. Underbart! :D

    SvaraRadera
  6. Härligt. Vi hade ett sånt där vattenkrig med grannarna och deras barn. Kan ju säga att vi förlängde livet för resten av de boende på gatan. Kram

    SvaraRadera
  7. Åh det är så kul med vattenkrig!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vatten kan man ha mycket kul med!

    SvaraRadera
  9. haha

    kan bero på att han var sämre klädd för ändamålet (vattenkrig). Klarade sig mormor undan?

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...