Alla vi som gillar Maria

måndag 6 augusti 2012

Maria dissar och hissar

Eftersom jag har lite bråttom iväg idag så blir det bara en snabbis nu.

Jag vill  dissa duschar med dålig sprutt i. Ni vet såna där som det är omöjligt att skölja ur schampot med. Ännu värre om det bara kommer en enda stor stråle i mitten för att munstycket är alldeles igenkalkat. Värdelöst.

Jag vill hissa familjen som jag och Pontus mötte i skogen i lördags när vi var ute och cyklade. Mamma, pappa, barn var på joggingrunda med sin dotter. Mamma och pappa var modell Biggest Loser, dottern 3-4 år var normalstorlek. Det gick inte snabbt men det gick. Hurra för er som kämpar och som visar er dotter hur viktigt det är att röra på sig.

På tal om att röra sig - titta gärna in på min nya blogg som handlar just om motion. Ni hittar den HÄR.

Ni måste jag iväg och lämna lite blod. Idag har mitt PK-värde gått upp. Det måste det bara ha gjort......

Ha det bäst!

5 kommentarer:

  1. Håller med din hiss och diss!
    Lycka till i dag, håller tummarna!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med dej totalt,

    Hoppas dina värden gått upp :)

    SvaraRadera
  3. Förutom när du klipper av skägg på folk har du väl alltid bra Pkvärde?! (Pk=politisk korrekt)

    SvaraRadera
  4. Det värsta jag vet är duschar där man inte kan ta ner munstycket. Kram

    SvaraRadera
  5. Jag håller tummarna för bättre värden!
    Och din hiss är fantastiskt! Älska såna människor!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...