Alla vi som gillar Maria

lördag 4 augusti 2012

Man lär sig nåt nytt varje dag


Nu har systern och hennes familj åkt. Det blev några dagar med god mat, god dryck, trevligt sällskap och många skratt. Barnen har haft jätteroligt med sina kusiner - det är ju en alldeles utmärkt ursäkt att springa runt och leka plätt och kurragömma när man har småkusiner på besök. 

Jag har lärt mig något nytt av min storasyster som i sin tur lärt sig av sin svärmor. 

Om du inte orkar/vill dricka upp hela Pepsin eller för den delen något annat i burk passar ett bakpulver eller vaniljsockerlock alldeles utmärkt att hålla bubblorna på plats med. 




Jag gillar såna här små husmorstips så har du något finurligt på lager får du mer än gärna dela med dig.

Ha den allra bästa lördagen!

13 kommentarer:

  1. Tack, vilket bra tips. Knycker det diretkt. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Jamen gud så bra tips. Gillar också såna där små enkla husmorstips. Tackar!

    SvaraRadera
  3. Väldans smart tips! Jag gillar egentligen inte dom där burkarna. Tycker dom är besvärliga att dricka ur :)
    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Smart, tyvärr så har jag inga husmorstips att dela med mig.

    SvaraRadera
  5. Bra tips! Kommer just nu inte på något enkelt o bra tips...återkommer//M

    SvaraRadera
  6. Är det så? Tack för tipset! Kram

    SvaraRadera
  7. Vad bra.Du får hälsa och tacka för tipset. Kram

    SvaraRadera
  8. Smart lösning men jag hade bara Dr Oetker hemma och dom locken passar inte (för små). Om man har ont i halsen kan man gurgla med någorlunda varmt saltvatten. Äckligt men funkar bra.

    SvaraRadera
  9. Så fiffigt!! Inte för att det händer så ofta precis men ändå. Om det händer? så vet jag hur jag ska lösa det!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  10. Bra tips, tack!
    Här får du ett tillbaka; för att få rent termosen från kaffe inuti så låt den stå över natten med vatten + pulvermaskindiskmedel så kan du skaka och hälla ut skiten dagen efter... Samma recept funkar till diskhon. Varsågod!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Men vad smart!
    Tack för tipset!
    Kram!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...