Alla vi som gillar Maria

söndag 8 juli 2012

Undrar vem hon brås på??

Jag mår mycket bättre idag. Eller så vill jag väldigt gärna INTE till sjukhuset.

I vilket fall som helst var Joakim ute på galej igår kväll så jag och barnen var ensamma hemma.

I köket utspelades följande diskussion.

Jag: Alice?! Skulle du vilja ta fram varsin läsk till dina syskon oxå?

Alice: Nej det vill jag inte. Och nu kan du inte säga till mig att jag ska göra det ändå för du frågade om jag ville och jag svarade ärligt. Om du vill att vi ska göra något så får du säga till oss att vi SKA göra det - inte fråga om vi VILL göra det.



Vad har jag närt vid min barm????

10 kommentarer:

  1. Som man frågar får man svar... :)
    Skönt att du mår bättre.
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, du har närt en ovanligt smart unge vid din barm. :)

    SvaraRadera
  3. Ja, vad ska man svara på det...!!

    SvaraRadera
  4. Smart unge! Helt rätt svarat ju. :-) <3

    SvaraRadera
  5. Hahahah! Det svaret kan man ju inte bli arg på :-). Vad härlig hon är Alice!

    SvaraRadera
  6. Det gäller att inte fråga utan att ge order. Kram

    SvaraRadera
  7. Haha! Som man frågar, får man svar! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  8. En tjej med skinn på näsan. Härligt!

    SvaraRadera
  9. Ja, ibland är vi alldeles för artiga när vi ber om något!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...