Alla vi som gillar Maria

söndag 15 juli 2012

Till viss del är jag precis som vanligt igen

Du vet att det finns människor som påverkar dig mer än andra. På många olika sätt. Någon kan ganska lätt få dig att se rött, en annan får dig att brista ut i gapskratt och en tredje kan få dig att gråta genom att bara finnas där.


Min väninna som var här igår med sin familj har denna påverkan på mig. Hon arbetar på sjukhuset och jag stötte på henne några gånger under min vistelse där. Både som sjuksköterska och som vän. Gemensamt för alla träffar var att jag började gråta bara jag såg henne. 


Men igår kväll blev det inga tårar. Det blev god mat och det får jag säga eftersom det var Joakim som lagade den och mycket prat och skratt. Så till viss del är jag precis som vanligt igen. Det måste kännas bra för min väninna med att jag inte bara gråter när hon är i närheten.


Någon som däremot grät igår var min lilla pappa. Jag, min lillasyster, Julia och Alice var hos honom en runda och när vi gick därifrån började han gråta. Jag gick därifrån med en stor klump i magen  - undrar om han grät för att han kände igen oss eller om det bara är en del av sjukdomsbilden.....

Söndagen ligger orörd framför mig. Resten av familjen sover fortfarande men min rygg skriker efter rörelse och då går det inte att ligga kvar i sängen. Det får bli en stilla vandring i skogen för att starta upp dagen och kroppen.

Vad ska du göra idag??

9 kommentarer:

  1. Då fick din vän se en helt ny sida av dig så att säga :-) Trevligt! Kram

    SvaraRadera
  2. Idag ska vi packa bilen full och köra de första 20 milen av en mycket längre resa där målet är Frankrike. Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Idag ska det städas hela långa dagen....

    SvaraRadera
  5. Jag ska njuta av att bara vara hemma i paradiset igen, och så ska jag vila min kropp som krånglar.... KRAM!

    SvaraRadera
  6. Städa (boring men måste göras). Tror nog att jag ska läsa och äta lite oxå

    SvaraRadera
  7. Inte mycket. Gå ett antal hundpromenader.

    SvaraRadera
  8. Hoppas du lät promenaden bli just stilla. Kram

    SvaraRadera
  9. Du får gråta, så mycket du vill, min vän! Thats what friends are for!
    Tack för en trevlig kväll! Du är precis som vanligt, fast med en liten defekt på hjärtat. Det blir bra! Snart!
    Kram <3

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...