Alla vi som gillar Maria

fredag 13 juli 2012

Marias fredagsfräckis

Jag tänker inte ens bry mig om att kommentera dagens datum. Jag har förhoppningsvis haft min beskärda del av otur. Jag tänker därför börja köpa en Trisslott varje gång jag handlar i fortsättningen - kanske kan jag ha lika mycket tur som otur.....

Däremot tänker jag givetvis bry mig om att ge er en fredagsfräckis!! Håll till godo!!


Drängen var ute med bonden på åkern och jobbade. Plötsligt blev han kissnödig och det bar sig inte bättre än att han blev stungen på snoppen av en geting. Han skrek högljutt av smärta och bonden som springande och frågade vad som hänt. Drängen berättade och då sa bonden:


- Gå in i stugan och stoppa snoppen i filmjölk, det lindrar. 


Drängen gjorde som bonden sa och när han stod där med snoppen i en skål med filmjölk kom pigan in. Hon står och stirrar med stora ögon på drängen och skålen men säger ingenting under en lång stund. Drängen tröttar till slut och säger till pigan: 


- Har du aldrig sett en snopp förut? 


- Jo svarar pigan men jag har aldrig vetat om hur ni laddar den...


Ha det bäst!

5 kommentarer:

  1. Ha, ha, den var riktigt kul:-)) Den lånar jag!

    Jag hoppas verkligen att du vinner, det förtjänar du!

    Tusen kramar

    SvaraRadera
  2. Hahaha vad roligt. :D

    Ja, du förtjänar tur för resten av ditt liv nu!

    SvaraRadera
  3. Hahaha, den var kul. :)

    Och du förtjänar tur nu, så köp en lott du. :) kramis

    SvaraRadera
  4. Hahahahah! Den var skitbra! Om någon förjänar tur så är det du. Kramar!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...