Alla vi som gillar Maria

måndag 30 juli 2012

Maria dissar och hissar

Idag vill jag dissa respektlösa människor. Människor som inte respekterar sina medmänniskor, människor som driver med sånt som inte är OK att driva med, människor som gör narr av någon som ser annorlunda ut och alla andra som inte har något sunt förnuft vad gäller hur man ska bete sig. Jag gillar inte er......

Jag vill hissa tanten som i morse sprang ifatt mig på väg till parkeringsautomaten för att hon ville ge mig sin lapp. Hon hade bara haft en guldpeng när hon skulle betala så hon hade mer än två timmar kvar på sin parkeringstid. Eftersom jag bara snabbt skulle in och lämna lite blod kunde jag i min tur glädja en annan medmänniska när jag åkte. Så en liten hiss för mig med!!

Jag mår fortfarande inget vidare så jag hoppas innerligt att de ringer från Blodcentralen i eftermiddag och säger att mitt PK-värde har gått upp. Även om jag inte ser fram emot operationen så vill jag ändå ha den gjord. Och gjord kommer den inte att bli förrän mitt PK-värde är mellan 2 och 3. Jag står fortfarande och stampar på 1,1 fast jag ätit Waran i snart 3 veckor.....

Ha det bäst!

14 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när man kan glädja sina medmänniskor med hyfsat små medel. Håller alla tummar för att det ska visa sig vara ett "gångbart värde" den här gången!

    SvaraRadera
  2. Det kallas för återvinning. Jag brukar också dela med mig av mina lappar. Håller tummarna på att ditt värde gått upp. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummar och tår HÅRT för dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag hissar också dig allt vad jag kan och håller tummarna för ett fint PK- värde! Politiskt korrekt, antar jag att det står för och då undrar jag om det räcker med att det är mellan 2 och 3? Mellan 90 och 100 låter mer rimligt! ;)

    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Fortsätter att hålla tummarna!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Mycket bra hiss och diss.
    Jag har en diss, nämligen din sjukdom. Fy fan för den och jag vill att du mår bra väldigt snart. Mår bra varje dag!!!
    Kramar till dig

    SvaraRadera
  7. Jag håller så med dig!
    Hoppas blodet får rätt värde snart! kram

    SvaraRadera
  8. Förresten, vilket av dina barn spelar fotboll? Du ska inte till Eskilscupen i Helsingborg i helgen?

    SvaraRadera
  9. Vad tråkigt att du mår dåligt, hoppas du snart får din operation! Kram

    SvaraRadera
  10. Vilken gullig tant! Sådana gester värmer. Hoppas dina värden stiger snart! Kram

    SvaraRadera
  11. Håller tummarna de hårdaste att värdena blir bättre.

    SvaraRadera
  12. Dissen håller jag med om, helt och fullt! Sådant klarar jag inte av!!

    Det behövs så lite för att sprida glädje! Jag gav bort både p-plats och biljett utanför Liseberg häromdagen, till en barnfamilj som rest ända från Gävle för att besöka parken och det kändes härligt!

    Håller tummarna för att värdena snart blir bättre! Och du också!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Nu hoppas jag att värdena snart ordnar till sig så att du får din operation som du inte ser fram emot men vill ha gjord! Att lämna parkeringsbiljetter med tid kvar till andra är bra!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Här tänkte bara tipsa att jag just nu kör veckans blogg och du har chansen att bli länkad inför mina 300-600 unika läsare/dag så passa på att gå in och anmäl dig:)
    Vill du inte ha sådana här kommentarer så ber jag om ursäkt och hoppas du får en bra vecka:)
    http://www.domkallarmighannes.com/2012/07/veckan-blogg.html

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...