Alla vi som gillar Maria

fredag 20 juli 2012

Inte konstigt att jag inte kan hålla mig vaken på kvällarna....

I förmiddags ringde de från sjukhuset och undrade om jag hade möjlighet att komma in och göra ett arbetsprov idag. Dvs cykla på en träningscykel samtidigt som det görs ett EKG på mitt hjärta.
Det passade alldeles utmärkt eftersom jag och tjejerna ändå hade lite ärenden i stan.

Innan arbetsprovet sattes igång gjordes ett vanligt EKG och lite andra provtagningar. Mitt EKG såg hyfsat ut men min puls och mitt blodtryck var inte så mycket att hänga i julgranen. Jag hade 40 i puls och 100/55 i blodtryck. Min läkare tyckte ändå att vi (läs JAG) skulle testa att genomföra undersökningen. Sagt och gjort hoppade jag upp på cykeln och drog iväg. Ganska snart började det ta emot och det blev tyngre och tyngre. När jag cyklat i dryga 6 minuter var jag uppe i en puls på 146 och var tvungen att bryta. Min läkare var dock nöjd med min prestation och nu är det bara att vänta in att Waranbehandlningen ska göra sitt. Måndagens prov visade att mina värden inte rört sig en millimeter så nu är dosen ökad till det dubbla.

När jag kom ut i väntrummet såg Julia lite generad ut när vi gick iväg. Hon frågade om det varit jobbigt att cykla. Tydligen hade jag hörts ända ut i väntrummet......

När jag och tjejerna kom in till stan ramlade vi rakt in i en matmarknad. Jag tog inte bilder på maten för det har ni väl sett innan men jag tänkte att ni ville se lite andra godsaker!!





Hur gott ser det ut på en skala??

Hur bra jag mår på en skala efter dagens bravader vill ni inte veta men jag kan ge er en liten vink - inte bra......

Så nu ska jag ligga här och flimra medans Joakim tar tag i fredagsbestyren!!

8 kommentarer:

  1. Mums. Så matmarknaden är hos er nu. De var här för ett tag sedan. Mycket gott men för långa köer. Kram
    (mitt blodtryck ligger för jämnan på 100/60. Men jag har ju inga andra fel.)

    SvaraRadera
  2. Men du så gott! Jag vill ha en sån och en sån och en sån... :)
    Handlade något godis? (Jag vet att det inte är lördagsgodisdags förrän imorgon). Är du en av alla dem som kommer till vårdcentralen och tar PK-prov? Jag gillar de som gör det för de kommer oftast tillbaka hela tiden för att ta nya prover!

    SvaraRadera
  3. Njut du av lugnet i soffan. Det är du sannerligen värd efter en sån här dag!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Vi har samma "fudge stånd" på vår sjöfarts marknad i stan som bäst, avstod dock ;-)
    Vila nu, ok? KRAM!

    SvaraRadera
  5. Ser rackarns gott ut!!! Fast hur vore det om du fick till det där med hjärtat? Det vore ju inte en dag för tidigt en lit min mening. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att det ser jättegott ut. Men när jag tar en påse och ska plocka ner lite gott brukar jag ha svårt att hitta något som jag vill ha

    SvaraRadera
  7. Goooodis!!! Ser SÅ smaskigt ut! Inte kul att höra om din hälsa, hoppas Waranen hjälper..... Kram

    SvaraRadera
  8. Godis är bra. Vila är bra. Vila medan man äter godis det är allra bäst. Kram!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...